Epson Moverio BT-300

Mobile World Congres, al carui loc de desfasurare este superba urbe catalona Barcelona, isi respecta traditia prin lansarea in premiera mondiala a numeroase dispozitive din domeniul IT. Nume care nu mai au nevoie de nici o prezentare precum si brand-uri aflate la inceput de drum dar care se dovedesc a fi tot atat de inventive precum competitorii consacratii se intalnesc in cursul lunii februarie a fiecarui an pentru a-si prezenta in fata unui tot mai numeros public, compus din specialisti, jurnalisti dar si simpli consumatori, cele mai noi produse.

Unul dintre numele grele ale IT-ului, compania nipona Epson printre alte noutati a venit si cu ochelarii pentru realitate augmentata Moverio BT-300. Chiar daca in acest moment nisa nu se regaseste printre preferintele publicului larg, japonezii de la Epson, cu tenacitatea care ii caracterizeaza, au ajuns deja la a treia generatie a acestui gadget chiar daca cele mai importante proiecte aflate in competitie directa au fost trecute pe “linie moarta”.

In speach-ul de prezentare, managerul de proiect a tinut sa aminteasca faptul ca acesti ochelari se adreseaza in egala masura clientilor particulari cat si celor din mediul corporate unde oportunitatile sunt numeroase la fel ca deschiderile multiple catre utilizari. Design-ul a fost adaptat nevoilor utilizatorilor in urma unor studii de piata atent facute. Nu in ultimul rand, acesta le-a amintit celor prezenti ca Epson continua promovarea celor mai noi tehnologii de care dispune sub forma unor produse de cea mai buna calitate.

Epson Moveria 300 001

Design

Asa cum era de asteptat, Moverio BT-300 au un design modern chiar futurist. Liniile simple si puternice totodata definesc o structura destul de solida in ciuda fragilitatii recunoscute a obiectelor de acest fel. Prezenta lor inspira incredere. Rama este prezenta doar in partea de sus, “lentilele” fiind fixate in ea. Putin mai groasa, ea mascand prezenta tehnologiilor inglobate, se continua cu colturi pline si rotunjite de care sunt atasate bratele late care au o terminatie ergonomica. ”Sticlele” au o forma dreptunghiulara si se poate spune ca vin bine. Comparativ cu versiunile anterioare, ca aspect, ocelarii Moverio BT-300 nu sunt cu mult diferiti fata de o pereche de ochelari obisnuiti, acestia putand sa treaca aproape fara porobleme printr-un ipotetic control de securitate.

Tehnologii

Faptul ca inginerii de la Epson dezvolta constant noi tehnologii, care se regasesc si aici, a devenit un fel de logo. Ochelarii destinati realitatii augmentate sunt mai usori cu 72 de procente comparativ cu prima versiune lansata in urma cu doar cinci ani si cu 20 de procente fata de cea de-a doua. Aceasta imbunatatire se datoreaza in primul rand inlocuirii sticlei cu siliconul, un material compozit cu multiple functionalitati care nu mai are nevoie de nici o prezentare. Tehnologia Si-OLED, nu numai ca reduce semnificativ greutatea device-ului ci diminueaza consumul de energie si micsoreaza timpii de raspuns. Siliconul actioneaza si asupra cresterii densitatii pixelilor, implicit a rezolutiei (HD cu 1280×720 p), a luminozitatii si a contrastului.

Procesorul folosit este un quad-core de la Intel, Atom 5, tractat la 1,44 GHz. Datorita acestuia experientele oferite sunt cursive, fara suparatoarele intreruperi, cu unghiuri de vizualizare largi. Camera de care dispune Moverio BT-300 are 5 MP. Date tehnice suficiente pentru randari 3D dar si pentru mult mai putin pretentioasele videoclipuri sau harti, de exemplu, de foarte buna calitate. Senzorii incorporati sunt GPS, accelerometru si giroscop. Wi Fi-ul este asigurat de un modul dedicat ce raspunde la toate protocoalele precum si de Bluetooth Smart Ready. Ochelarii vin cu sistemul de operare este Android 5.1 pentru care producatorul promite mai multe aplicatii specifice. Bateria promite o autonomie de pana la sase ore.

 Ochelarii Moverio BT-300 de la Epson sunt promovati ca fiind drept cei mai usori ochelari de acest fel din lume. Insa acest lucru trece in planul doi al interesului consumerist daca dezvoltarea de aplicatii treneaza datorita interesului scazut pentru acest tip de device-uri. Destinati initial mediilor medical, industrial sau consumatorilor casnici dornici de un divertisment media ceva mai elevat, scopurile marete s-au pierdut cumva in desuetate odata cu scaderea dramatica a interesului pentru realitatea augmentata.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *