Noi optiuni pe Facebook

Dupa doar cativa ani de la lansare, reteaua sociala Facebook a cunoscut o dezvoltare extrem de rapida in aproape intreaga lume incat a luat prin surprindere si cei mai versati analisti. Odata cu sau datorita succesului imens de care se bucura, reteaua initiata de catre tanarul Zuckerberg a cunoscut din plin activitatile hater-ilor, a detractorilor de profesie. Pe baza unor supozitii care pana la urma s-au dovedit false s-au construit o multime de scenarii apocaliptice. Cu toate acestea Facebook a repurtat vitorii in mai toate „luptele” pe care le-a dus cu concurenta, astazi ocupand in binemeritat loc fruntas in mai toate topurile.

Pentru a mentine afacerea in topul preferintelor utilizatorilor, compania din Menlo Park, California isi diversifica regulat portofoliul. Cele mai noi directii sunt putin surprinzatoare pentru cei mai multi fani dar, ca de obicei, sunt pe placul si in interesul majoritatii. Daca prima functie despre care vorbim poate fi considerata normala in economia pietei, este vorba de „sell” (vinde) si se adreseaza in special grupurilor de e-comert, cea de-a doua functie nu poate fi incadrata in nici o zona de interes pentru care Facebook sa isi fi manifestat vreo intentie clara pana acum. Este vorba de posibilitarea de administrare a unui cont activ dupa decesul persoanei care l-a initiat si dezvoltat de catre o terta persoana.

Functia sell este disponibila acum pentru toata lumea dupa perioada de incercari si teste de la sfarsitul anului trecut si pune la dispozitia doritorilor o interfata detaliata prin care, apreciaza analistii FB, se va facilita mult procesul de vanzare a diferite produse. Prezentata intr-o succinta descriere, pagina are o serie de campuri necesare descrierii produsului, pot fi adaugate imagini ale acelui produs, un camp special destinat pretului de vanzare precum si localizarea pozitiei unde poate fi gasit produsul respectiv. In plus, butonul „Mark as Sold” este bine evidentiat. Daca acum este nevoie de o inscriere a grupului si de primirea unei instiintari de acceptare, lucru posibil pe pagina dedicata, in viitorul apropiat lucrurile vor intra in normalitate, accesul fiind liber.

Facebook

Deocamdata grupurile care vor sa profite la maxim si chiar din „prima zi” de noul si promitatorul „sell” se pot inscrie urmand procedura obisnuita: nume, numele grupului, adresa de e-mail si link catre pagina grupului. Ca de obicei, decizia FB de a introduce o astfel de functie nu este intamplatoare ci se bazeaza pe studii complexe in ceea ce priveste cresterea interesului pentru dezvoltarea grupurilor de vanzari si a influentei pe care acestea ar putea sa o aiba in noi oportunitati de monetizare a companiei.

Administrarea contului unei persoane decedate este o facilitate introdusa de FB dictata mai mult de ratiuni morale decat materiale. Disponibila deocamdata doar in State, posibilitatea de administrare a contului unei persoane decedate va fi disponibila in curand si pentru alte zone. Pana acum, in astfel de cazuri pagina de profil era inghetata nemaiputandu-se adauga continut nou pe ea. Incepand cu primele zile ale lunii februarie setarile au fost schimbate, adaugandu-se altele noi. Astfel, pe paginile de Facebook vor fi inserate noi optiuni intr-o sectiune separata care vor permite utilizatorilor sa desemneze un executor digital care va fi imputernicit sa transforme pagina celui decedat intr-o amintire vie sau va hotara ca pagina respectiva sa fie inghetata. Dupa confirmarea decesului, persoana desemnata sa administreze pagina nu va avea acces la albumele de fotografii si mesajele private, putand totusi sa adauge continut si va putea face comentarii. In principiu, pagina unei persoane decedate nu se va schimba semnificativ, marea majoritate a optiunilor ramanand active, daca se doreste acest lucru. In cazul in care nu s-a desemnat un executor digital, Poate fi totusi desemnata o persoana numai daca a fost mentionata in testamentul defunctului.

Daca nu vor fi bine manageriate, optiunile prezente pe pagina de Facebook vor fi atat de stufoase incat compania mama risca sa piarda mai multi utilizatori care isi doresc ceva cu adevarat relaxant si distractiv nu complicat si intortochiat.

VN:F
Nota articol: 0.0/5 (0 voturi in total)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *