Noul Yahoo Messenger
|Cine nu a fredonat macar o data in ultimile saptamani “Hello … It’s me. I was wondering if after all these years you’d like to meet”, versurile deja celebrei melodii Hello a numai putin celebrei cantarete britanice Adele. Intr-un mod total neintamplator, relansarea mess-ului de pe Yahoo a debutat cu aceste cuvinte carora li s-a schimbat conotatia incercandu-se astfel o strategie de marketing care sa starneasca o efuziune empatica la un nivel subliminal. Pentru cei cu mai putina experienta in navigarea pe net (a se citi zile si nopti dedicatete si litri intregi de cafea bauti) mess-ul este de fapt aplicatia Yahoo Messenger. Trecand peste astfel de detalii, aducerea in atentia utilizatorilor contemporani a unui produs care a facut istorie la inceputurile internetului, spune cate ceva despre viziunea de viitor a oamenilor de la Microsoft.
Cine a fost Yahoo Messenger
Anii `90, anii in care sistemele desktop faceau legea neexistand alternative viabile, au fost si anii de glorie ai platformei de comunicare instant. In functie si de conexiunea la internet, o fotografie trimisa prin intermediul mess-ului putea fi descarcata incet sau foarte incet. Totusi, starea de fapt nu era chiar atat de rea. Posibilitatea de a vorbi cu cineva in oricare partea lumii, prezenta conexiunii era obligatorie, mult mai simplu ca la telefon era privita ca una dintre cele mai mari realizari. Incet, incet (destul de repede de fapt) au fost dezvoltate noi platforme de comunicare, mult mai complexe si mult mai atractive. Astfel ultimii opt poate zece ani au reprezentat pentru Messenger o lunga agonie, lipsa implicatiei si a suportului celor care l-au creat fiind cel mai dureros aspect.
Cine este Yahoo Messenger
Conform celor spuse de Jeff Bonforte, unul dintre managerii Yahoo, pe blogul companiei “noua versiune are cateva superputeri …”.
In principiu, este foarte greu sa mai inventezi ceva in aceasta lume cu granite extrem de greu de atins dar, in definitiv, atat de mica, lumea IT-ului. De aceea Yahoo a imprumutat tot ce a gasit mai bun la ceilalti, in speta Flickr, Tumblr si Xobni, a dat o forma inedita si gata noului produs. Intr-adevar, noul Messenger arata nesperat de bine, se misca la fel de bine si cunoaste o serie impresionanta de “trucuri”. In plus, isi etaleaza veleitatile pe terminalele mobile fara nici un fel de retinere, el fiind compatibil cu celelate doua mari sisteme de operare, Android si iOS. Este disponibil si pe sistemele desktop prin Yahoo mail.
Ce face Yahoo Messenger
Pe langa traditionala functia de vorbit in scris, functie disponibila inca din primele zile ale mess-ului, facilitati precum share, like sau unsend imbogaesc si infrumuseteaza experienta oricarui utilizator. Daca, intr-o conversatie, se primeste un mesaj sau o fotografie care place, aceasta poate fi gratulata cu un like. In cazul in care se doreste stergerea unei conversatii, mesaj sau fotografii este disponibila actiunea unsend care va indrepta lucrurile instantaneu atat in dreptul celui care a trimis cat si in dreptul celui care a primit “eroarea”. Cu ajutorul noii platforme pot fi trimise si fotografii. Indiferent de numarul acestora – una, doua sau chiar albume intregi – acestea vor fi trimise si primite de Yahoo Messenger intr-un timp extrem de scurt la rezolutia la care au fost facute. Din aceasta panoplie nu puteau lipsi GIF-urile, acele poze animate adesea hazlii. Pe langa alte calitati, acestea au luat locul batranelor emotion-uri. Alegerea celui mai potrivit se va face dintr-o lista destul de stufoasa. O functie care mai este intalnita si pe alta platforma este Smart Contact. Uneori folositoare, atunci cand intr-o discutie de grup a fost uitata invitarea unui anumit contact aflat intr-o anumita relatie, alteori nefolositoare, poate ca uitarea a avut un substrat aceasta are totusi valoarea ei. Cu toate ca toate aceste functii si-au dovedit deja utilitatea, poate cea mai interesanta este cea prin care Yahoo Messenger pastreaza mesajele de toate tipurile in cazul in care conexiunea la internet se intrerupe pana la restabilirea acesteia.
Aflat in mijlocul unui adevarat tur de forta, Microsoft isi pregateste atent pasii prin care spera sa devina un jucator cu nume si pe noile nise mobile. Yahoo Messenger este unul dintre acesti pasi, unul bine facut si cu sanse reale de atragere a atentiei unei parti semnificative a masei de utilizatori.